Πέμπτη, 12 Ιουλίου 2018

Οι 8 στις 10 υποθέσεις στον Συνήγορο του Καταναλωτή βρίσκουν λύση


Λύση βρίσκει τουλάχιστον το 82% των υποθέσεων που φτάνουν στον Συνήγορο του Καταναλωτή, μέσα σε διάστημα μικρότερο των 3 μηνών. Αφορούν διενέξεις ανάμεσα σε Προμηθευτές και Καταναλωτές. Η πληροφορία αυτή  προέκυψε κατά την ενημέρωση των Επιτροπών Θεσμών - Διαφάνειας - Παραγωγής - Εμπορίου από τον Συνήγορο του Καταναλωτή, Λευτέρη Ζαγορίτη. Η επίλυση δεν συνεπάγεται κόστος και οι καταναλωτές απαλλάσσονται από το βάρος μιας προσφυγής στη δικαιοσύνη.


Ωστόσο, κάθε χρόνο αυξάνει ο αριθμός των Καταναλωτών που προσφεύγουν στον Συνήγορο του Καταναλωτή αναζητώντας λύση, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

2017:
έφτασαν 9.757 υποθέσεις.
2018:
τα μέχρι τώρα στοιχεία δείχνουν ότι το  θα ξεπεράσουν τις 11.000.
2014-2018:
αυξήθηκαν οι υποθέσεις που φτάνουν στον Συνήγορο του Καταναλωτή κατά 123%, ως προς το 2013.


Σημαντικό: στη διαμεσολάβηση μετέχει πλέον το 94% των Προμηθευτών, αν και η συμμετοχή τους δεν είναι υποχρεωτική. Αυτοί που κυρίως δεν προσέρχονται είναι:
-        καταστήματα που έχουν κλείσει
-        καταγγελλόμενοι  για διαδικτυακές απάτες.


Εταιρίες Βλαστοκυττάρων

Το 2017 υπεβλήθησαν από τον Συνήγορο του Καταναλωτή 13 μηνυτήριες αναφορές με κορυφαία αυτή κατά της Εταιρίας Βλαστοκυττάρων Stem Helth
Μετά από καταγγελίες γονέων διαπιστώθηκε, τον προηγούμενο Αύγουστο ότι υπήρχε κίνδυνος για το ομφαλοπλακουντιακό γενετικό υλικό. Πρόκειται για γενετικό υλικό το οποίο κρατάνε με χρέωση 1.200 έως 1.800 ευρώ ανά περίπτωση. Σε αυτή την ιδιωτική τράπεζα λόγω οικονομικής αδυναμίας κινδύνευε αυτό το γενετικό υλικό να χαθεί.
 Κατά την έρευνα που έγινε στη συνέχεια διαπιστώθηκε από το Συνήγορο ότι δεν είχε άδεια λειτουργίας, δεν είχε καν καταθέσει αίτηση για άδεια λειτουργίας, με αποτέλεσμα να ασκηθεί ποινική δίωξη κατά των φερομένων ως υπευθύνων της Stem Helth.
Η  έρευνα αυτή συνεχίζεται και κατά άλλων εταιρειών, δεδομένου ότι από έγγραφα, προκύπτει ότι οι ιδιωτικές τράπεζες δουλεύουν χωρίς να έχουν νόμιμη άδεια.


Ινστιτούτα Αισθητικής

Ο  Συνήγορος κατέθεσε αρκετές μηνυτήριες αναφορές κατά Ινστιτούτων Αισθητικής, τα οποία κάνουν ιατρικές πράξεις, χωρίς να έχουν το δικαίωμα αυτό, χωρίς να έχουν την άδεια του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών ή του οικείου ιατρικού συλλόγου, ούτε και των άλλων αρμοδίων αρχών.


Τα πενταψήφια στα Έξυπνα Κινητά

Υποθέσεις που επίσης απασχόλησαν έντονα τον Συνήγορο του Καταναλωτή ήταν και τα «5ψηφια στα έξυπνα κινητά». Καταναλωτές που έχουν έξυπνα κινητά τηλέφωνα, χρεώνονταν με τα λεγόμενα 5ψηφία χωρίς να πατάνε κάποιον κωδικό, χωρίς να πατάνε κάποιο pin, απλά λόγω της ευκολίας στην αφή ή λόγω του τρόπου, με τον οποίον λειτουργούσαν αυτές οι εταιρείες και βρίσκονταν χρεωμένοι με 20 ευρώ, επιπλέον του προγράμματος τους στις τηλεπικοινωνίες.


«Μιλάμε για δεκάδες χιλιάδες καταναλωτές, οι οποίοι δεν έχουν ούτε τη νομική ούτε την τεχνική δυνατότητα να αντιμετωπίσουν αυτά τα ζητήματα. Τα κλείσαμε, αλλά ο «πόλεμος» κατά των αθέμιτων συμπεριφορών εξακολουθεί και υφίσταται.  Βρίσκονται συνεχώς καινούργιοι τρόποι για να παραβιάζεται η νομοθεσία, εμείς όμως προσπαθούμε να τους προλαβαίνουμε και να τους αντιμετωπίζουμε» είπε ο κ. Ζαγορίτης ο οποίος ωστόσο ενημέρωσε ότι στις υποθέσεις που αφορούν τις τηλεπικοινωνίες και φτάνουν στον Συνήγορο λύνεται το 95% των ζητημάτων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου